KAIROS GROUP UKRAINE

Антимонопольний комітет України надав рекомендації щодо практики оскарження умов тендерної документації в частині кваліфікаційних критеріїв

Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення у сфері публічних закупівель надало узагальнення практики оскарження умов тендерної документації з питань дискримінації при встановленні кваліфікаційних критеріїв.

В зазначеном листі Колегія АМКУ зазначає, що статтею 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) передбачено вимогу про встановлення в тендерній одного або декількох кваліфікаційних критеріїв, з тих, що наведені в Законі, а саме:

- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;

- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;

- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.

Крім того, Колегія АМКУ звертає увагу на положення статті 22 Закону, які передбачають серед іншого необхідність встановлення в тендерній документації одного або декількох кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Також, тендерна документація може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.

Зі свого ж боку Колегія АМКУ проаналізувала практику оскарження тендерної документації в частині встановлення вимог щодо документального підтвердження кваліфікаційним критеріям:

1. Аналіз кваліфікаційного критерію "наявність обладнання та матеріально-технічної бази" на прикладі закупівлі послуг ремонту доріг/асфальтобетонних сумішей у частині вимог щодо розташування асфальтобетонних заводів.

05 квітня 2017 року СЛУЖБА АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ У ЛЬВІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (Далі — Замовник) на веб-порталі Уповноваженого органу оприлюднила Оголошення про заплановану закупівлю послуг «ГБН Г.1-218-182:2011, СОУ 42.1-37641918-105:2013, (45233142-6 Ремонт доріг) - Поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання автомобільної дороги загального користування державного значення Н-09 Мукачеве – Рахів – Богородчани – Івано-Франківськ – Рогатин – Бібрка – Львів, км 395+660 – км 439+433; Транспортна розв'язка на Н-09 Мукачеве – Рахів – Богородчани – Івано-Франківськ – Рогатин – Бібрка – Львів, км 436+847, Львівської області», (UA-2017-04-05-002150-b) за процедурою відкритих торгів, а також була оприлюднена документація цих конкурсних торгів.
Ознайомившись із змістом тендерної документації, Скаржник вирішив, що Замовником закупівлі були встановлені дискримінаційні вимоги до потенційних учасників, що у свою чергу робить неможливим їх участь у відповідній процедурі, при цьому, що такі учасники мають бажання і можливості виконати предмет закупівлі.
Зокрема, на думку Скаржника, тендерна документація Замовника містить дискримінаційну умову щодо наявності у учасника власного або орендованого асфальтобетонного заводу в Львівській області або надання учасником відповідного документального підтвердження (листа, договору тощо) про наявність відносин з асфальтобетонним заводом на території Львівської області. Крім того, Скаржник у своїй скарзі зазначав, що має асфальтобетонний завод в Івано-Франківській області та має всі необхідні можливості здійснювати поставку асфальтобетону із зазначеного заводу (в необхідній кількості та встановленої якості).
На думку Скаржника вказані вимоги Замовника вимагають від всіх потенційних учасників мати або асфальтобетонний завод на території Львівської області або орендувати його або купувати асфальтобетон виключно у виробників, що знаходяться на території Львівської області.
Колегія АМКУ, розглянувши скаргу дійшла до висновку, що встановлені вимоги у тендерній документації є дискримінаційними, оскільки Замовником не доведено необхідність встановлення саме такої вимоги про наявність асфальтобетонного заводу у Львівській області.

Посилання зазначену закупівлі в Prozorro.

Також, Колегія АМКУ звертає увагу на неправмірні рішення Замовників при відхиленні тендерних пропозицій Учасників в зв'язку з розташуванням асфальтобетонних заводів за місцем, що унеможливлює вчасну та якісну поставку асфальтобетонних сумішей. Відхилення таких тендерних пропозиції є неправомірним через те, що Замовниками в тендерній документації не було встановлено таких вимог.

Враховуючи зазначену інформацію Колегії АМКУ можемо зробити висновок, що при встановленні вимог про конкретне розташування тієї чи іншої матеріально-технічної бази, необхідно мати відповідні обґрунтування.




НАШІ КОНТАКТИ
+38 067 501 39 40
+38 073 102 76 86
+38 066 271 84 08
kairosgroup.ua@gmail.com
Ми в соціальних мережах:
Фотографии и тексты использованы для демонстрации возможностей шаблона сайта, пожалуйста, не используйте их в коммерческих целях.
Made on
Tilda