KAIROS GROUP UKRAINE

Спільне роз'яснення МЕРТУ та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України разом з Міністерством охорони здоров'я надали спільне роз'яснення щодо закупівлі лікарських засобів
Відповідно до рекомендацій Антимонопольного комітету України, щодо захисту і формування конкурентного середовища в сфері закупівель лікарських засобів Міністерством економічного розвитку і торгівлі України разом з Міністерством охорони здоров'я було оприлюднено спільне роз'яснення щодо закупівлі лікарських засобів

Зазначені рекомендації визначають принципи, яких рекомендується дотримуватись замовникам при закупівлі лікарських засобів.

Зокрема, з метою визначення очікуваної вартості закупівлі лікарських засобів, рекомендовано аналізувати інформацію про ціни аналогічних ліків із зазначених джерел:

– відкриті інформаційні джерела;

– електронна система закупівель;

– рішення МОЗ щодо цін на ліки, які закуплені із залученням міжнародних організацій;

– у договорах про закупівлю аналогічних лікарських засобів за поточний рік або у разі відсутності інформації про ціни поточного року – за останні два роки;

– реєстрі оптово-відпускних цін на лікарські засоби.

З метою створення умов для добросовісної конкуренції, замовникам при закупівлі лікарських засобів, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 200 тис. грн та які містять два та більше лікарських засобів з різними МНН, рекомендується визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) щодо кожного окремого МНН за умови, що вартість кожного лота дорівнює або перевищує 50 тис. грн.

Документом рекомендовано виокремлення закупівлі наркотичних лікарських засобів по окремому лоту. При закупівлі комбінованих лікарських засобів замовнику дозволено визначати декілька МНН, що входять до складу такого комбінованого лікарського засобу, в межах одного лоту.

При визначені якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, рекомендовано зазначати інформацію про форму та дозування з урахуванням галузевих стандартів у сфері охорони здоров`я. Тобто, якщо зареєстрований лікарський засіб має декілька форм (таблетки, драже, капсули тощо), рекомендується зазначати всі існуючі лікарські форми та відповідні дозування, якщо це не суперечить Національному переліку основних лікарських засобів.

Якщо при закупівлі окремого лікарського засобу (в разі відсутності у нього відповідного МНН) є необхідність посилання на конкретну ТМ або виробника, таке посилання повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».

Не рекомендовано замовникам встановлювати такий строк поставки ліків, який завідомо обмежує конкуренцію, створює дискримінаційні вимоги та ускладнює поставку лікарських засобів (наприклад, 5 днів).

При визначені строків придатності лікарського засобу, повинен враховуватись строк, протягом якого даний лікарський засіб планується бути використаним, а також вимоги галузевих стандартів.

Під час визначення вимог щодо підтвердження якості лікарського засобу пропонується керуватись положеннями ЗУ «Про лікарські засоби» та не рекомендується встановлювати додаткові вимоги щодо якості предмета закупівлі, які ґрунтуються на досвіді застосування цих лікарських засобів окремими лікарями та медичними закладами.

У тендерній документації не рекомендується встановлювати кваліфікаційні вимоги до учасника, які можуть призвести до встановлення дискримінаційних умов закупівлі, зокрема, такі, як:

– наявність значного досвіду виконання аналогічних договорів (наприклад, більше 5-ти років), та встановлення вимоги , щодо великою кількості виконання аналогічних договорів (наприклад, 20 договорів);

– наявність досвіду виконання договорів з конкретними замовниками (наприклад, з комунальними установами);

– наявність виконання аналогічних договорів, вартість яких перевищує очікувану вартість закупівлі;

– висунення вимог щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарських засобів про можливість поставки препаратів у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання ліків та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі.

Також листом рекомендується замовникам у тендерній документації передбачати внесення учасником-переможцем забезпечення виконання договору про закупівлю, а в самому договорі передбачати умови відповідальність за неналежне виконання своїх обов'язків учасником-переможцем, відповідно до Господарського кодексу України.

Завантажити роз'яснення 3301-04/55905-03/01.7/33810 від 19.12.2018 можна за посиланням.

За інформацією інтернет видання "Економічна правда".
Write Close
Close
Зв'язатися з нами
Telegram
Messenger
Mail
Phone
НАШІ КОНТАКТИ
+38 067 501 39 40
+38 073 102 76 86
+38 095 436 17 07
kairosgroup.ua@gmail.com
Ми в соціальних мережах:
Made on
Tilda